6/26/2011

Futrola za sitnice / Embroidery Case

Pre dvadeset godina, moja mama je prvo počela da veze goblene. Nakon toga je prešla na heklanje i sada u slobodno vreme kukiča. Pre neki dan, iz razgovora sa njom sam saznala da razmišlja da počne da veze. To mi je dalo ideju da je iznenadim lepom i praktičnom sitnicom. Napravila sam joj futrolu u kojoj će moći da drži sve sitnice potrebne za vez.
Prvo sam izvezla mamin inicijal na materijalu koji sam planirala da upotrebim za pravljenje futrole. Šablon za slovo sam našla u jednoj američkoj knjižici, Embroidered Monograms & More (link- ovde).


Twenty years ago, my mother started doing needlepoint. After that, she occupied herself with crochet. Few days ago, in talking with her I found out that she would love to try to do some embroidery. This gave me an idea to make something nice and practical for her. I made an embroidery case, where she could place small scissors, thread, needles; everything that she needs for embroidery.
First, I embroidered my mother's first name initial on the fabric that I wanted to use for the case. The iron-on transfer I found in the booklet, Embroidered Monograms & More (link here).



Nakon toga sam od izvezenog materijala sašila futrolu. Unutar futrole je mali džep u koji mogu da se stave makazice ili poneki konac za vez.

After embroidery, I sewed the case. There is a small pocket inside the case that could hold small scissors or embroidery thread.




Završena futrola ovako izgleda.

The finished embroidery case looks like this.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...