6/01/2014

Nedeljom...o prednjoj bašti i povrću


Prošle godine kada smo se uselili u ovu kuću, cela prednja bašta je bila u kamenju, sa ponekom žbunastom ružom i šimširom pored garaže. Tek kada smo uklonili kamenje i šimšir, videla sam koliko ima prostora za cveće i da me čeka dosta posla. Na žalost veliki izazov su jeleni koji ne štede ni jednu baštu u komšiluku, tako da je svuda posađeno uglavnom žbunje i tek poneko cveće. Ove godine sam u prednjoj bašti posadila nekoliko žbunastih ruža, kadivice, virak, margarete, božure, hortenzije i neke trave. Za sada jeleni nisu dirali nijednu biljku. 

Jedan deo kamenja je ostavljen pored kuće, dok je sve ostalo sklonjeno i dodata je zemlja i malč. Sa obe strane uz ćupriju se pruža široki pojas kamenja, koji mi ne sviđa ali ga zbog erozije zemljišta ne bi trebali uklanjati.


U dvorištu iza kuće sam nastavila da sadim cveće i to uz samu šumu.


Prvi mladi krompirići su zamirisali u našoj kuhinji... Posadili smo 5-6 kućica i do sada izvadili dve kućice krompira. Pored krompira ove nedelje je svaki dan na trpezi zelena salata, koja polako prelazi ali je i dalje ukusna, kao i mladi luk koji obično dodajem u omlet ili kao dodatak salati od paradajza.

Od tri višnje koje su ove godine posađene, samo jedna je uspela da održi par plodova koje i dalje napaduju insekti.























Interesantno je da iako volim biljke i da provodim vreme u bašti, nikada do sada nisam gajila povrće. Divan je osećaj sići dole u baštu i nabrati nešto sveže i servirati za ručak ili večeru, ili poslužiti goste nečim što smo sami gajili. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...