4/05/2013

Slatki kolač sa sirom (Cheesecake)


Izgleda da sam počela seriju postova sa receptima. Jedan od razloga je moj brat koji me stalno gnjavi da mu pišem recepte kolača koje pravim, a drugi su moje dve prijateljice koje imaju istu naviku.  Jedna od njih je strašno talentovana da te iste recepte zagubi i onda pišem ponovo, po ko zna koji put... Sada svi oni imaju jedan razlog više da svrate na moj blog.
Šalu na stranu, još uvek nisam skupila sve recepte kolača u jednu svesku ili fajlu na kompjuteru i uvek je i meni najlakše da dođem na moj blog i nađem šta mi treba.


Ovaj slatki kolač sa sirom je jedan od omiljenih kolača mog sina. Kolač nije toliko sladak ali nije od onih lakih kolača koje možete pojesti po nekoliko parčadi. Dobar je kao osnova i može da se filuje voćem i šlagom, pa čak i čokoladom ili karamelom.
Masu recepata koje pravim sam našla na različitim sajtovima i blogovima i zato ću se potruditi da uvek dam kredit onome ko ga je prvi postavio.
Jedan od mojih omiljenih sajtova sa receptima je Allrecipe, gde sam i ovaj recept našla. Uvek možete da vidite kako je recept ocenjen od strane onih koji su probali da ga naprave, uz sugestije kako da nešto popravite u receptu, da bude još bolji.
Nisam sigurna kakvu vrstu sira možete nabaviti u Srbiji, ali sir koji se koristi za ovaj kolač je kremasti sir za mazanje. Ako su jaja sitna, dodajte jedno jaje više nego što piše u receptu.

Mere su ponovo u šoljama (šolje obeležene u ml i "cups"), sem mlevenog keksa koji sam prebacila u grame. Posuda u kojoj se peče mora da bude duboka najmanje 7cm. Moja posuda je sa obručem koji se skida nakon pečenja što je veoma praktično i prečnika je oko 23cm, dubine oko 7cm (kao ova). Ili masu možete da podeliti na dva dela i ubaciti u dve različite posude za pečenje, i naravno time skratite vreme pečenja.

Originalan recept sam našla ovde.


















Slatki kolač sa sirom

kora:

235g mlevenog keksa ( ja sam koristila Oreo,  čokoladni filovani keks, kome sam izbacila fil)
3-4 kašike putera, otopljenog

fil:

4 pakovanja od 8oz kremastog sira (oko 900g)
1 + 1/2 šolje šećera
3/4 šolje mleka
4 jajeta (5 ako su sitna jaja)
1 šolja kisele pavlake
2 kašike vanila ekstrakta
1/4 šolje brašna

Zagrejati rernu na 175-180C (350F).
Pomešati mleveni keks i otopljeni puter, malo izgnječiti rukama da se napravi vlažna masa, i dobro pritisnuti na dno posude u kojoj se peče kolač.
U veću posudu ubaciti kremasti sir i šećer i mutiti mikserom dok se masa ne ujednači. Dodati mleko i onda u smesu ubaciti jedno po jedno jaje. Ne mutiti previše, tek toliko da se sve ujedini. Dodati pavlaku, vanila ekstrakt, i na kraju brašno, lagano mešajući. Smesu sipati na koru od keksa i staviti da se peče više od sat vremena.

*Napomena: Ja sam ranije uglavnom pravila dva kolača i svaki kolač se pekao manje od sat vremena. Ovaj put sam masu stavila u jednu posudu (prečnika 23cm x 7cm dubine), i nakon sat vremena kolač je dobio braonkastu boju po ivicama, ali je u sredini još bio tečan. Nakon sat vremena sam smanjila temperaturu na 160C (320F) i nastavila pečenje još nekih pola sata.

Nakon što je kolač gotov, ostaviti ga da se potpuno ohladi i potom ga držati u frižideru. Služiti sa voćem i šlagom, čokoladom, otopljenom karamelom... i naravno uz kafu ili topli čaj.









**Napomena: Kad god pravim ovaj kolač uvek pukne po ivicama (rascveta se). Navodno jedan od trikova da se to ne desi jeste da se fil ne muti previše, tek toliko da se masa ujednači. Drugi trik je da se nakon pečenja rerna ostavi otvorena i kolač ne vadi bar 5-6 sati (tako stoji u originalnom receptu). Ili da se stavi sud sa vodom u rernu dok se kolač peče. Meni ništa od ovog nije pomoglo i kolač uvek na kraju ima pukotinu, ali u pitanju je samo izgled kolača, jer ukus se ne menja.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...