5/20/2013

Nakon oluje


Juče je nakon predivnog, sunčanog dana, čak malo pretoplog, naišla snažna oluja. Oglasile su se sirene za tornado, što je značilo da je tornado već negde u našem kraju dodirnuo zemlju. Na TV su insistirali da se potraži zaklon.
To je uobičajena scena na Midvestu (ili srednjem zapadu) Amerike kada nastupi proleće i temperaturne razlike između severa i juga budu velike. Isto se dešava i u jesen.
U Srbiji sam volela letnje oluje. Nebo se zamrači, dune jači vetar i onda se čuje kako krupne kapi kiše dobuju po krovu i po prozorima. Često su te letnje oluje bile pravo olakšanje nakon sparnih dana. Moje babe su imale običaj da kažu da je i vreme da padne kiša da pokupi svu prašinu u selu. Jedna baba je živela u ulici gde je bila kaldrma i večito je bilo prašine kad prolaze automobili ili traktori, naročito kada zakače ivicu puta.

Ovde su oluje drugačije, moćnije i strašnije. Kada se prvi put desilo nevreme u Americi, nebom su se raširili  tamni, skoro crni oblaci da se sve odjednom smračilo i dobilo neku čudnu zelenkasto sivu boju. Sećam se da sam bila u strašnoj panici, pokupila dete i osnovne stvari i sišla u donji deo zgrade u kojoj smo živeli.

Od tada je prošlo dosta godina a s njima i dosta oluja i s vremenom sam se već navikla na njih da obično nastavim da radim ono što sam započela i jedino kad se oglase sirene siđem u podrum. Juče sam krenula u podrum sa ostatkom porodice. Međutim u jednom trenutku sam se setila da nisam skoro jela i dok je napolju besnela oluja ja sam stajala u kuhinji i žvakala. Moj muž se smejao toj sceni i rekao da treba da me snimi u kakvoj "panici" sam pred oluju, kad sam uspela iz frižidera da izvadim čak i bajaderu da se zasladim.

Ali bila je ovo jedna od jačih oluja. Najavljivali su vetar od 70 milja na sat (110km/h). Vetar je divljao, kiša je u mlazovima tekla niz prozore i iz oluka je kuljala voda, dok je u daljini je sve postalo sivo.



Oluja je trajala nekih 20-tak minuta i onda je nastavila kiša, da bi se preko noći sve smirilo. Danas je sve zeleno, sunce se ponovo prolomilo kroz oblake i čuju se ptice.


Nebo je kristalno plavo i trava živahno zelena

Potok iza naše kuće je pomalo nabujao



Patke uživaju na suncu




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...