3/15/2014

Nedeljom...malo o knjigama




Ova nedelja je protekla veoma brzo. Pored uobičajenih poslova vezanih za kuću, priprema za put, presađivanja mojih biljaka i borbe sa jelenima i pticama (neko od njih je krivac što je moja rasada salate nestala), uspela sam da odvojim malo više vremena za čitanje i da napravim kremu od nevena.


















Krema od nevena, čiji su sastojci nevenovo ulje i pčelinji vosak

Vreme je pravo prolećno, sunčano, toplo, pomalo vetrovito, idealno za šetnju ili trčanje. Bilo bi lepo napisati i za vožnju bajkom, ali u ovim brdovitim delovima Mizurija, to ide malo teže, pogotovo za mene koja volim ravnicu.

Ovih dana sam napokon počela malo više da čitam. Jedna od književnica kojoj se redovno vraćam i uživam čitajući njene knjige je Barbara Kingsolver. Trenutno čitam njenu knjigu Animal, Vegetable, Miracle - a year of food life po drugi put. Nikada mi se nije desilo da mi se neka knjiga toliko svidela da je čitam po drugi put za samo godinu dana.

Prvi put sam za nju čula od jedne prijateljice kada sam je pitala koja joj je omiljena knjiga ili autor. Rekla je da je Barbara Kingsolver i njena knjiga The Poisonwood Bible (u Srbiji prevedena "Biblija otrovne masline"). Prošle godine sam prvi put uzela jednu od knjiga ove autorke i to The Bean Trees ("Drveće graška"). Nakon toga je došla na red i Animal, Vegetable, Miracle i na kraju "Biblija otrovne masline".



Animal, Vegetable, Miracle je jedina od tih knjiga koja nije novela nego istinita priča o preseljenju ove autorke i njene porodice iz sunčane Arizone, na farmu u Virdžiniji i njihovoj želji da probaju da proizvode sopstvenu hranu.
Priča je zapis o životu na farmi jedne cele godine, o njihovim uspesima i neuspesima u pokušaju da nahrane sami sebe. Knjiga je zanimljiv sklop priča iz njihovog svakodnevnog života, američkoj politici i regulacijama u vezi hrane, biološkim karakteristikama pojedinih biljaka i o njihovom gajenju. Na kraju svakog poglavlja (podeljenih po mesecima) nalazi se par njihovih omiljenih porodičnih recepata. Zanimljiva, neobična knjiga, ali definitivno edukativna i sa puno humora. Ni sama ne znam zašto sam ponovo uzela baš ovu knjigu da čitam (možda su neki od razloga stvari koje me baš interesuju: biljke, ishrana), ali ponovo ne mogu da je ispustim iz ruku. Sledeća na mojoj listi je isto njena knjiga i to Animal Dreams ("Životinjski snovi"). 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...