3/30/2014

Nedeljom...u bašti


Dan kada smo stigli s puta je bio prilično hladan da je čak i sneg provejavao, iako je po kalendaru već počelo proleće.
Juče je bilo suviše hladno da bi se išta radilo u bašti ali danas je dan bio odličan, pa smo požurili da ga iskoristimo.
Stigla nam je mreža koju smo planirali da stavimo kao zaštitu oko (preko) bašte. Danas su je moji momci postavili i nadamo se da će uspeti da zadrži jelene i ptice što dalje od biljaka. Moja prva ideja da stavimo malu ogradu oko bašte i preko toga mrežu je bila nemoguća jer je moj muž isplanirao da posadi i vinovu lozu.

Mreža se pruža preko cele površine bašte.
U bašti su spremljene tri drvene leje za povrće, tri leje za vinovu lozu, nekoliko žbunova borovnice.























U bašti je spremna i jedna leja za cveće i posađene dve borovnice.

Paradajz u podrumu napreduje. Žao mi je da se otarasim svih biljaka koje sam posejala tako da ih i dalje gomilam ispod svetla.























Muškatlovi polako cvetaju...























Knjigu "Životinjski Snovi" sam pročitala. Knjige Barbare Kingsolver su uvek zanimljive i nateraju me na razmišljanje. Često uspem i da otplačem jer kod nje nema bajkovitog završetka nego realnih priča sa ponekim tužnim krajem. Ali na kraju uvek postoji nada i optimizam, kao i u životu.

Kako sam knjigu pročitala dok sam bila na odmoru, uzela sam da čitam još jednu, ali ovog puta od drugog autora. Ovu knjigu sam isto čitala ali davno i zaboravila sam mnoge stvari, tako da mi prija da je ponovo čitam. Knjiga je Michael Pollan "The Omnivore's Dilemma" ("Dilema svaštojeda"), koja je pre par godina pokrenula neka pitanja o tome šta prosečan Amerikanac jede. Autor je pokušao da prati put tzv. industrijske hrane od farme do supermarketa, kako se gaji, transportuje, prerađuje. Ali isto tako organski gajene proizvode i lokalne proizvode, one koji ne putuju hiljade milja.
Ne znam da li je ova knjiga prevedena na srpski ali sam našla na internetu da je njegova knjiga "U odbranu hrane" prevedena, koja je isto veoma zanimljiva knjiga. Pollan je novinar tako da njegove knjige o ishrani nisu nerazumljive za nas obične čitaoce, nego čak veoma jednostavno napisane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...